Vatten och nötter :D

Jag sitter nu och dricker litervis med vatten och äter chilinötter :D Vatten för att jag har hört att det är bra att få i sig vatten, plus att slippa tjatet om min vattenbrist.  Chilinöttrna äter jag bara för att ha något att göra och att det är för jävla gott :D

Jag har tänk på en sak många gånger, varför är alltid det nyttigare varianten så mycket dyrare än den onyttiga, för att det är dyrare att tillverka?? Nej inte i alla fallen.
Vi vill ju få bort dåliga matvanor och alla tjatar om att äta rätt och så vidare, men har man det dåligt ekonomiskt som student, (jag kommer snart flytta och hur mycket pengar har jag att röra mig med?? inte mycket... ) så blir det att man vill ha det billigaste.. Jag fattar inte, tänk om icas ekologiska sortement var bland det billiga, hur mycket skulle dom inte tjäna på det, eftersom innerst inne vill alla köpa bra prudukter som är mindre skadligt på miljön. Ingen är nog så tillräckligt iskall för att skita i det om man bara blir påmind av det hela tiden.

och btw det är inte bilen som är den störta boven i koldioxidutsläpp... Den är stor men absolut inte störst för det är industrin. Varför ska vi alltid börja i fel ände??

och bara det här då, jag skulle kunna tänka mig att ha en stadsjeep (Visst säger ni inte bra för miljön) men inte fan vill man ha en sån eftersom det finns miljögrupper som springer runt och tar sönder stadsjeepar. Hur fan tänker dom!!??? Dom tar sönder däck, repar bilarna, visst då tänker dom att människor säljer bilarna för dom blir rädda.. men nej människor lagar bilarna och hur mycket tar inte det på miljön att producera nya däck?

                                                                  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kärlek till chillii nötter!:D

Håller med!!!

Sänk priset på den bra maten, åtminstoende lite!

Om de inte la ner så mycket energi på att producera dålig mat skulle de kunna ha mer energi för att göra bra mat!:D





Förresten alla miljögrupper!

Om ni gör sönder bilen gör ni ingen nytta.

Ni gör sönder en produkt som har tagit massor med engergi att tillverka. Sedan gör ni sönder den vilket leder till att människorna köper en till bil. Och tro fan att de inte köper en miljöbil! Dom är ju as dyra. Nä, då lägger de väl pengar på att köpa en billigare bil. Eftersom de just insett att alla förstör deras bilar eller behöver ett billigare altenativ efter den ekonomiska förlusten.

Resultat: De köper en gammal volvo som SPYR AVGASER!

2009-03-13 @ 17:24:56
Postat av: mihooh

Kärlek till chillii nötter!:D

Håller med!!!

Sänk priset på den bra maten, åtminstoende lite!

Om de inte la ner så mycket energi på att producera dålig mat skulle de kunna ha mer energi för att göra bra mat!:D





Förresten alla miljögrupper!

Om ni gör sönder bilen gör ni ingen nytta.

Ni gör sönder en produkt som har tagit massor med engergi att tillverka. Sedan gör ni sönder den vilket leder till att människorna köper en till bil. Och tro fan att de inte köper en miljöbil! Dom är ju as dyra. Nä, då lägger de väl pengar på att köpa en billigare bil. Eftersom de just insett att alla förstör deras bilar eller behöver ett billigare altenativ efter den ekonomiska förlusten.

Resultat: De köper en gammal volvo som SPYR AVGASER!

2009-03-13 @ 17:25:42
URL: http://sarahsecho.blogspot.com
Postat av: SV:sarah

Men eller hur ååå jag blir så sur !!

2009-03-13 @ 19:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0